пятница, 19 августа 2022 г.

УДП відстояло будівлю у Будапешті



За часів минулого керівництва УДП в Угорщині була утворена низка наших дочірніх підприємств. Зокрема, Transship kft та Transhold kft.

Ідея нібито правильна – компаніям з місцевою реєстрацією зручніше організовувати роботу флоту в країнах ЄС. Проте насправді пароплавство отримало майже неконтрольовані бізнес-структури, через які виводили активи УДП.

Найбільша оборудка пов’язана з будівлею пароплавства у центрі Будапешту. Це старовинний особняк на набережній, який УДП продає протягом 15 років. Ще у 2006 році між УДП, Головним агентством УДП в Угорщині (ГА УДП) та компанією INTELCOM укладений договір про продаж будівлі за 8 мільйонів доларів. Тривалий час сторони підписували якісь додаткові та мирові угоди, які підтверджували наміри завершити процес продажу. Але гроші на рахунок так і не приходили. На мій погляд, будівлю банально намагалися вкрасти і лише очікували вдалого моменту. Тим часом привласнювали чималі доходи від оренди.

В 2020 році директором ГА ПрАТ УДП в Угорщині призначається такий собі Бокотей Янош. Починаються перекидання будівлі в Transhold kft., новий договір продажу та інша підозріла метушня. У перші дні війни, користуючись моментом, шахраї нарешті вирішують діяти рішуче. 2 березня Бокотей Янош вносить зміни до договору купівлі-продажу, надаючи дозвіл на реєстрацію права власності на будівлю за покупцем! Кінцевий розрахунок має відбутись аж через 4 місяці – зрозуміло, що за цей час актив буде десять разів перепроданий. Зрештою УДП залишиться ні з чим!!! Бокотей не повідомив ані керівництво УДП, ані наше Міністерство про наміри змінити умови договору! Мовчало і керівництво угорських дочірніх компаній.

Дякуємо нашому угорському адвокату, людині честі, який повідомив нам – «хлопці, ваше майно вже реєструють на інших людей». Дякую Міністерству інфраструктури, нашому посольству в Угорщині. В час, коли вирішувалась доля країни, наші колеги знайшли можливість нас підтримати.

Зрозумівши, що схема з незаконною реєстрацією права власності не вдалась, шахраї перейшли до силового варіанту. До будівлі вдерлись два десятка «молодиків». У відповідь ми виставили озброєну охорону і повернули контроль на приміщеннями.

Будівля залишається за УДП, хоча юридичний процес ще триває. Але ми поступово відкочуємо назад все, що накоїли шахраї. Буде проведена оцінка будівлі, її справжня ціна значно вище. Продаж будівлі за 8 мільйонів є абсолютно невигідним для УДП, значна частина суми втрачається за рахунок податків.

Не менш «каламутна» історія пов’язана з передачею у минулому році 91 барж УДП від нашої дочірньої панамської компанії до Transship kft. Вартість угоди – 1 євро за баржу. При балансовій вартості барж майже 20 млн. євро. Про це рішення очільники УДП забули повідомити Міністерство інфраструктури. І я здогадуюсь чому. Справжня мета оборудки – утворити податковий борг, штучно збанкрутувати нашу дочірню компанію та віддати баржі за безцінь у бербоут-чартер пов’язаним бізнес-структурам. Частково це навіть вдалось, але більшість флоту ми врятували.

Наразі ми вичищаємо дочірні підприємства в Угорщині від старого менеджменту. Щоб ви розуміли, звільняючись, ці люди виплачують собі «компенсації» у розмірі 100 тисяч євро! Це злочин, про який ми вже повідомили правоохоронні органи.

Дочірні структури УДП в Угорщині будуть перезавантажені. Нам потрібні прозорі та контрольовані підрозділи, які дійсно працюють на інтереси компанії.

Не думайте, що наводити лад дуже просто. Спротив дуже сильний. Навколо підприємства утворилось злочинне угрупування, яке роками контролювало тіньові фінансові потоки. Нещодавно я згадував закупку палива у російських структур у Сербії за значно завищеними цінами. Це все пов’язані речі. Куратори ті ж самі. Корупція і кримінал щільно пов’язані зі зрадою та співробітництвом з росіянами.

Дмитро Москаленко,
Генеральний директор ПрАТ «УДП».

Читайте также