вторник, 28 марта 2023 г.

УДП повертає унікальний плавкран

УДП повертає унікальний плавкран, який п’ять років тому віддали приватній одеській компанії

"На минулому тижні розповів, як ми рятуємо наші ліхтери, кинуті колишніми керівниками у порту Південний, - зазначає генеральний директор УДП Дмитро Москаленко. - Наразі «друга серія». Майже аналогічна історія, але вже з плавкраном.

У 1985 році в Угорщині для Дунайського пароплавства був побудований плавкран СПК-1/35. Це справжній велетень довжиною майже 40 метрів, водотоннажністю 1224 тонн, вантажопідйомністю 35 тонн. Потужність головного двигуна – 530 кВт. Знайти на Дунаї аналогічну за параметрами техніку досить складно.

Плавкран використовувався для робіт на сліпі зі сліповими візками, або з великими вантажами 10 і більше тонн, які не могли обробляти берегові крани. У 90-ті роки кран працював навіть в якості дизель-генератора, забезпечуючи електроенергією декілька цехів заводу!

У 2018 році в УДП вирішили, що плавкран заводу більше не потрібний та віддали його в оренду ТОВ «Гідробудмеханізація» з міста Одеса. Кран перегнали до одеського порту.

Ставка оренди спочатку складала $300 на добу (як за звичайний автокран на базі вантажного автомобіля!) У перший же рік експлуатації компанія заборгувала УДП приблизно $20 тис. Проте з орендатором продовжували співпрацю.

На початку 2022 року екскерівництво УДП уклало з «Гідробудмеханізацією» черговий договір, за яким орендар заборгував вже майже мільйон гривень. Строк дії договору сплинув ще 30 червня, проте ані заборгованість, ані сам кран нам не повертають.

Позов про стягнення заборгованості розглядається у Господарському суді Одеської області. Наша задача – забрати плавкран та перегнати його в Ізмаїл.

Транспортування такого об’єкту - це дуже і дуже недешева операція.

Проте потужний плавкран - одна із умов модернізації сліпу Кілійського заводу. А це будівництво понад 30 нових SLG барж.

Крім того, плавкран дає можливість виконувати певні операції (наприклад, зняття кришок баржі) без використання портальних кранів.

Він може застосовуватися для перевалки зернових.

Тобто роботи для СПК-1/35 вистачить: для підприємства значно вигідніше самостійно оперувати краном ніж здавати його в оренду. Тому витрати на передислокацію абсолютно виправдані. Ба більше, будемо наполягати на компенсації цих витрат колишнім орендарем.

Перегін буде виконуватися з порту Одеса через річку Дунай до порту Ізмаїл. Проєкт із забезпечення разового перегону плавкрану розроблений проєктно-конструкторським бюро пароплавства".

Читайте также