За два роки роботи в УДП повністю було зачищено схеми із паливом.
Витрати контролюються онлайн. Середні обсяги споживання за рейс тепер навіть менше затверджених нормативів. Це мільйони євро економії на рік.
Паливо хоча і найбільша, але не єдина корупційна «тема», на якій десятиріччями «заробляли» у пароплавстві. Існувала ще схема із запчастинами, повідомляє на своїй сторінці у Фейсбук генеральний директор УДП Дмитро Москаленко.
"Ефективного обліку за їх використанням не існувало, - каже Дмитро Олегович. - Запчастини закуповувалися, видавалися за заявками екіпажам і фактично вважалися списаними.
Насправді іноді ніхто нічого не замінював, «списані» нові запчастини перепродавали за готівку.
Колись на одному з суден ми накрили справжній супермаркет запчастин.
Звичайно, був посилений контроль, але контроль не гарантує стовідсотковий результат. Все одно залишається «людський фактор». Крім того, ти не можеш постійно збільшувати армію «перевіряльників», це також додаткові витрати.
Проблему ми вирішили іншим шляхом, завдяки цифровізації управління. В УДП впроваджується програма світового стандарту ERP. Деяки модулі системи вже в експлуатації у пілотному режимі.
Автоматизована система управління вирішує дуже багато питань, серед яких і контроль за використанням запчастин. Утворений ланцюжок прослідкованості - бачимо онлайн кому, коли, за якою заявкою надана запчастина, акт її встановлення, акт передачі на склад старої запчастини. Можемо проводити аналіз, порівнювати періодичність заміни запчастин на різних суднах.
Думаю, що за півроку ми побачимо перші результати. Витрати на закупівлю запчастин, безумовно, скоротяться, і дуже суттєво".