30 листопада у Міністерстві інфраструктури відбулася нарада з питань спрощення механізмів та процедури взаємодії Держави та Бізнесу у сфері підготовки та дипломування моряків.
У заході взяли участь заступник Міністра інфраструктури Юрий Васьков, заступник Міністра інфраструктури з питань цифрово розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Комірний А.В., Голова Державної служби морського та річкового транспорту України Vitaly Kindrativ, заступник Голови Державної служби морського та річкового транспорту з питань цифрово розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Віктор Вишньов, представники Інспекції з дипломування моряків, директор ДП «Моррічсервіс» Костюк І.В., голова комітету ФРТУ Севрюков В.В., представники навчально-тренажерних центрів, ГО «Українське Об’єднання моряків», Асоціації «Всеукраїнське Об’єднання Крюінгових Компаній», а також представники проєкту TAPAS.
У рамках зустрічі були обговорені наступні питання:
- план проходження реформування сервісів для моряків, шляхи вдосконалення цих сервісів та подолання корупційних схем у галузі;
- автоматизація присвоєння реєстраційних номерів сертифікатів про пройдені курси і скорочення строків на валідацію;
- дотримання відповідності кількості виданих сертифікатів про навчання ліцензованим обсягам НТЗ;
- перезавантаження в систему сертифікатів, що тимчасово видавалися в паперовій формі під час проблеми з функціонуванням реєстру.
Під час наради Голова Морської адміністрації Віталій Кіндратів зазначив,
що для ефективної взаємодії між НТЗ та державними органами необхідно
розробити максимально прозору систему оцінювання, мінімізувати елемент
недовіри через залучення представників громадськості до оглядового
процесу навчально-тренажерних центрів, а також діджиталізувати всі етапи
роботи. Він наголосив, що Морська адміністрація виступає проти клубних
НТЗ, а також проти навчально-тренажерних центрів, які видають
сертифікати без фактичної підготовки моряків. Голова також повідомив, що
наразі на розгляді Кабінету Міністрів України перебуває проєкт
постанови про проведення експерименту з відеофіксації процесу державного
нагляду (контролю) під час проведення перевірок НТЗ для унеможливлення
будь-яких зловживань з боку Морської адміністрації.