четверг, 15 августа 2024 г.

Скандал на судні УДП «Вилково»: два погляди на один випадок

Вилкове

27 липня на одному з суден Українського Дунайського пароплавства (УДП) сталася позаштатна ситуація, яка потребувала втручання поліції.

Про це повідомили у пароплавстві.

За словами Сергія Зайкова, керівника департаменту захисту УДП, ввечері було отримано сигнал про неадекватну поведінку на судні т/х «Вилково», яке розташовувалося на території КПП «Сиваш». З судна чулися гучні крики, нецензурна лайка, а також було помічено розведене багаття.

Прибувши на місце, співробітники департаменту зустріли капітана Олега Чепченка, який перебував у стані сильного алкогольного сп'яніння. Капітан поводив себе агресивно, погрожував співробітникам, і на палубі судна було виявлено мангал з тліючим вугіллям. Поліція, яку викликали контролери КПП, також прибула на місце і застосувала необхідні заходи для запобігання подальшій небезпеці.

Капітан Чепченко погодився пройти тест на стан сп'яніння, який показав рівень алкоголю 1.140 ‰, що було зафіксовано на відео.

Чепченко зізнався, що разом з іншими працівниками судна вживав алкоголь і розвів багаття для приготування шашлику, що є грубим порушенням правил пожежної безпеки.
Сергій Зайков зазначив, що капітан намагався представити себе жертвою ситуації, але всі дії були зафіксовані на відео у присутності поліції. За фактом інциденту відкрито кілька кримінальних проваджень.

Заява УДП оприлюднена у відповідь на статтю у виданні «Кореспондент». 9 серпня 2024 року у Єдиному реєстрі досудових розслідувань (ЄРДР) зареєстровано провадження, із виділенням матеріалів досудового розслідування, щодо надзвичайної ситуації на борту суховантажу «Вилково». Згідно викладених матеріалів, 8 серпня до Ізмаїльського районного відділу поліції надійшли матеріали за заявою Олега Чепченка, капітана «Вилково». Як мовиться у повідомленні, 27 липня працівники ПрАТ УДП, перебуваючи на судні, завдали Чепченку тілесних ушкоджень. ЄРДР визначає правову кваліфікацію кримінального правопорушення за ст. ККУ 125 ч.1.

Із повідомлення на сторінці Незалежного Дунайського профкому працівників водного транспорту стали відомі деякі деталі. За інформацією моряків, 27 липня о 21.30 шестеро осіб увірвалися на судно. Двоє з нападників були у формі національної поліції і мали табельну зброю. Вони не представилися і не надали документи, які б дозволяли їм перебувати на режимній території.
Із заяви боцмана судна Володимира Северина на ім’я начальника ізмаїльської поліції можна з’ясувати особи частини нападників. Моряк упізнав чотирьох співробітників департаменту захисту ПрАТ УДП: С.Мандажи, В.Кубатка, М Чівгу та С.Зайкова – колишнього начальника Ізмаїльського райвідділу поліції.
Команди усіх суден УДП мають припис щодо неприпустимості перебування сторонніх осіб на борту без дозволу. Судно є зоною підвищеної небезпеки і травматизму. А територія порту безпосередньо межує із лінією державного кордону України з Румунією, тож є зоною посиленого контролю.

Капітан судна Олег Чепченко, виконуючи припис, намагався завадити проникненню сторонніх осіб. У відповідь невідомі побили 60-річного моряка до втрати свідомості. На капітана надягли наручники і зняли їх, змусивши «вибачитися» перед нападниками.

З огляду на побиття капітана і втрату ним свідомості колеги викликали наряд поліції і бригаду «швидкої». У лікарні капітан надав покази щодо надзвичайної ситуації на борту. З його слів, били усі шестеро нападників. Лікарі Кілійської лікарні встановили Чепченку діагноз: посттравматична енцефалопатія, забій головного мозку та забої середньої тяжкості.

Нагадаємо, у 2022 році УДП відмовилось продовжувати бербоут-чартер, в якому «Вилково» перебувало протягом десяти років. Восени 2023 року суховантаж повернули пароплавству і відремонтували. У листопаді минулого року підприємство заявило, що судно починає роботу після тривалого капітального ремонту та отримання документів Регістру.

Суховантаж «Вилково» є для України стратегічно важливим активом, адже задіяний у перевезенні експортних вантажів. Він призначений для перевезення генеральних, навалочних вантажів різної номенклатури, зерна, контейнерів.

Читайте также