Останній рік в УДП постійно працюємо над тим, що перезавантажити роботу пасажирського флоту УДП.
В Дунайському пароплавстві чотири пасажирські теплоходи – «Дніпро», «Волга», «Україна», «Молдавія» та прогулянковий теплохід «Євгеній Косяков».
Старі «Дніпро» та «Волга» не користуються попитом, знаходяться в Ізмаїлі та використовуються як житло.
«Молдавія» та «Україна» в австрійському Лінці, ще здатні працювати на річкових круїзах, але потребують чималих інвестицій.
"Ми проводили перемовини з угорцями, австрійцями, словаками. Вже увесь Дунай знає, що УДП шукає партнера, готового взяти в управління наші теплоходи. Але не так, як це було раніше, коли державне підприємство витрачало на ремонт суден більше ніж заробляло, - коментує генеральний директор УДП Дмитро Москаленко. - Несподівано минулого тижня отримуємо лист від… «Самарського бюро путешествий и экскурсий». Пишуть, що готові брати на п’ять років у тайм-чартер наші теплоходи, витрати на підготовку до навігації беруть на себе.
Складно сказати, що відбувається в голові у цих людей. В Ізмаїлі росіянам готові запропонувати лише підводну подорож в один кінець слідом за крейсером «Москва». Інформацію щодо дуже допитливого бюро подорожей з Самари передаємо СБУ. Цікаво, що і кому вони ще пропонують…
Щодо пасажирського флоту УДП, то ми відкриті до пропозицій, звісно, окрім компаній, які представляють рф або пов’язані з країною агресором.
На жаль, з 2014 року пасажирські перевезення завдавали пароплавству лише збитки, які покривалися доходами від вантажних перевезень. Фінансовий показник 2021 року – мінус 25 млн грн. Загалом на дотації «пасажирам» за попереднього керівництва УДП витрачено понад 8 млн євро. Ніж така робота, вигідніше тримати судна у відстої".
Випадок УДП не унікальний. Модернізація та підвищення класу старого теплохода - це величезні інвестиції без жодних гарантій їх повернення. Тому деякі європейські судноплавні компанії перетворили старий пасажирський флот на плавучі готелі, казіно, ресторани, адже круїзна діяльність на старих суднах є нерентабельною.