понедельник, 13 марта 2023 г.

Керівництво УДП та профспілка: плідна співпраця

Чи виконує УДП умови колективного договору? Коли звільнять винних у крадіжках палива? Що з бронюванням співробітників УДП?

Про це та інше - розмова з Анатолієм Ніколаєвим, нещодавно обраним головою первинної профспілкової організації УДП.

- Анатолію Петровичу, якими ви бачите основні завдання профспілки?

- Основне завдання профспілки – захист прав та інтересів працівників-членів ППО. Загалом — треба збільшувати кількість членів ППО, а для цього і особистим прикладом, і своїми діями показувати, що профспілкова організація може реально допомагати людям, захищати їх у рамках законодавства. Серед важливих завдань — залучення до наших лав молоді, бо вона, на жаль, активна не такою мірою, як би хотілося. Молодь не зовсім розуміє, для чого взагалі потрібна профспілка. Треба знати, що профспілка не підпорядковується безпосередньо керівнику підприємства. У своїй діяльності вона підзвітна лише конференції та галузевим керівним профспілковим органам.

- З минулим керівництвом УДП у вас не дуже склалися стосунки. Зараз все інакше?

- Для всього колективу пароплавства було перемогою зняття з посади екскерівника Хомякова та його команди. Це результат наших спільних активних дій в першу чергу з галузевою ПРМТУ, ФПУ, незалежною профспілкою «Справедливість», правоохоронними органами та органами державної влади. Профспілка повернулася до адмінбудівлі, відновився соціальний діалог.

- Але ситуація наприкінці 2021 року була катастрофічною.

- На зустрічах з керівництвом підприємства і голова ППО Віталій Татарчук, і я, як заступник голови, порушували болючі питання, надсилали офіційні листи про поновлення норм колективного договору, і про заборгованість із кредиторських зобов'язань, і щодо виплати зарплати морякам. Проблем було дуже багато. Звичайно, у той момент УДП потрібен був керівник, який дав би правильний напрямок розвитку для підприємства.

- Як ви оцінюєте роботу сьогоднішньої команди?

- Я вважаю, на долю Дмитра Москаленка випало нелегке завдання вирішувати багато складних питань. Він людина вольова, хоч і молода. З перших днів Москаленко прийняв правильні рішення щодо виведення підприємства з кризи, надання допомоги українським збройним силам, було взято правильний вектор на погашення заборгованостей. Якщо хтось із керівництва вищої ланки компанії не справляється з завданнями, Дмитро Олегович приймає рішення про їхню заміну. Це також гарна риса для керівника. Лише так можна створити професійну команду, яка забезпечить ефективну роботу підприємства. У плані розвитку підприємства я задоволений роботою керівництва. Хочу також відзначити плідну роботу комісії з колдоговорної роботи.

Для мене як голови ППО особливо важливо, що сьогодні виконуються практично всі норми та пункти колдоговору. Прийнято багато позитивних змін щодо поліпшення норм і пунктів колдоговору. Позитивну роль відіграє те, що підприємство працює з прибутком і фінансовий стан дозволяє покращувати ці норми та умови діючого колдоговору. Сподіваємось, що так буде й надалі. Робота триває. Ми ведемо перемовини щодо виплати надбавки за вислугу років працівникам. З боку керівництва є розуміння, проєкт рішення щодо виплати вислуги знаходиться у роботодавця у розробці.

Сьогодні дійсно приділяється велика увага охороні праці та техніці безпеки на об'єктах та у підрозділах. Як член комісії з ЗОПтаТБ, бачу, що у нас було багато недоліків, які наразі виправляються. Не заперечую, що певною мірою і профспілка не доопрацьовувала у цьому напрямку, тому завжди приймаю пропозицію відвідати об'єкти з метою перевірок та усунення цих недоліків. Варто також згадати, що наші працівники були забезпечені новим та якісним спецодягом, спецвзуттям, засобами індивідуального захисту. Фінансові можливості для цього зараз є, служба матеріально-технічного постачання також докладає багато зусиль для закупівлі та забезпечення підрозділів усім необхідним для роботи.

- Великі інвестиції заплановані у реновацію флоту. Наскільки це виправдано?

- Застарілий флот – це, напевно, головна наша проблема. З боку керівництва і ремонтних підрозділів робляться реальні кроки щодо ремонту флоту. Добре, що ми маємо для цього фінансові можливості. У майбутньому хотілося б не лише ремонтувати старі, а й будувати нові судна, не лише баржі, а й буксири. Сподіваюся, нинішній команді все вдасться. Ми бачимо, що з боку керівництва вживаються заходи, щоб підприємство стабільно працювало з прибутком, що відкриває можливості для інвестицій у розвиток.

- Керівництво розкрило злочинну групу, яка займалася крадіжками палива, «лівими» операціями. Чи варто такі речі взагалі оприлюднювати? Кажуть, нібито це психологічно негативно впливає на колектив.

- Не може йтися про замовчування, факти корупції треба розслідувати, доводити до кінця. Щодо негативного психологічного впливу - якщо людина чесна, їй нема чого хвилюватись та нервувати. Не робіть того, за що вам може потім бути соромно, і працюйте спокійно. Єдине, про що говорив і керівництву УДП, - перед ухваленням остаточного рішення щодо співробітника, якого підозрюють у крадіжках, треба досконально переконатися, отримати реальні докази. Іноді бувають і перегини з боку наших підрозділів безпеки та контролю. Боротися з проявами корупції потрібно, але моряки – це наша цінність, яка заробляє прибуток для пароплавства. З ними треба спілкуватися коректно, чітко дотримуючись процедур.

- Запроваджується масштабна система відеоспостереження. Завдяки цьому вже спіймали на гарячому крадіїв, позбавилися нечистих на руку працівників. Але знову-таки не всі задоволені…

- Справді, деякі люди і до нас приходять, висловлюють своє невдоволення щодо цього. Ми пояснюємо, що всі ці системи контролю витрат палива, руху судна, відеоспостереження — вимушений захід. Слід звикати до того, що треба чесно та прозоро працювати. Але безумовно у випадку відеоспостереження треба враховувати специфіку та деякі нюанси в роботі судноводіїв, щоб не порушувати особистий простір людини.

- Ви в останній час підіймаєте питання бронювання наших військовозобов'язаних працівників по мобілізації. Чим профспілка може допомогти?

- Знаю, що керівництво УДП надіслало листа до профільного міністерства з приводу бронювання від мобілізації наших працівників, насамперед моряків, щоб не допускати збоїв у роботі флоту. УДП відноситься, я вважаю, до критичної інфраструктури, що виконує стратегічні завдання, тому дуже важливо, щоб з боку відповідних структур були прийняті правильні рішення. Зі свого боку, профспілка готова звертатися до Міністерства інфраструктури та військових структур з відповідним зверненням.

- Що думаєте з приводу проведеної торік деофшоризації, повернення екіпажів до штату УДП?

- Це грамотний крок з боку керівництва УДП. Моряки прийняті до штату, на них поширюється повний соціальний пакет та законодавчі норми України.

- Чи займалася профспілка темою ліквідації підмінного екіпажу, яка породила безліч негативних чуток?

- Чутки та плітки виникають, коли люди не знаються на ситуації. Нове завжди насторожує, з'являються чутки про скорочення, починається паніка. Підмінний екіпаж із ХОСП став однією зі служб у департаменті управління флотом УДП, при цьому всі робочі місця були збережені, а працівникам підвищили посадові оклади. Я вважаю, що причин для втручання профспілки немає. Коли БТОФ підпорядкували КСБСРЗ, профспілкою на адресу керівництва було написано листа з проханням, щоб наш колдоговор продовжував поширюватися на працівників БТОФ, тому що вони здебільшого члени нашої ППО. На заводі є свій колдоговор, умови якого відрізняються від нашого договору. Керівництво цю пропозицію підтримало, працівники бази не постраждали, навпаки, виграли у розмірі зарплатні.

- На Дунаї спостерігається дефіцит судноводіїв, не лише в УДП, а й у всіх судноплавних компаній. Як вирішувати питання їх поповнення та залучення на підприємство?

- Вважаю, найперше - це створення кращих умов роботи для моряків ніж в інших судноплавних компаніях. Сподіваюся, люди зрозуміють, що, працюючи на держпідприємстві, їм іде регулярна виплата зарплати, нараховується пенсійний стаж, забезпечується повний соцпакет, чого здебільшого немає в іноземних компаніях. Пройде якийсь час, поки люди це усвідомлять. Профспілка також веде роз'яснювальну роботу. Я бачу, що ми правильно почали розвивати і напрям співпраці з навчальним закладами, підготовку молоді з перших курсів, проходження практики в УДП, укладання договорів на подальшу роботу. Тоді згодом зменшиться дефіцит кадрів, тому фахівці будуть залишатися працювати у нашому пароплавстві.

Читайте также