воскресенье, 20 ноября 2022 г.

Чи економічно доцільно проводити модернізацію буксирів «трьохтисячників»?


"Обговорили це питання з командою суден «Кузьма Галкин» (нова назва «Миколаїв»), «Нина Соснина» («Черкаси»), «Никифор Шолуденко» («Одеса»), нашими судноремонтниками та експертами" - говорить генеральний директор УДП Дмитро Москаленко.  

"У компанії вісім таких буксирів-штовхачів. П’ять вже як мінімум 15 років перебувають у відстої, три наразі в очікуванні докового ремонту. Це єдині в УДП буксири-штовхачі з трьома двигунами. Наявність 4 рулів заднього ходу робить буксир одночасно потужним і маневреним.

Буксири цієї серії розраховані для роботи з караванами до 14,5 тис тонн, що відповідає максимальним допустимим за розмірами баржевим караванам Дунаю (9+1). Ідеальний варіант для доставки великих партій на далекі відстані. Нам такі дуже потрібні, адже витрати палива на тонну вантажу в такому випадку суттєво менші, ніж у випадку менших караванів, які штовхають буксири-«двохтисячники».

На жаль, навіть у трьох буксирів, що очікують ремонту, двигуни зношені та не видають передбачену потужність у 3000 к.с. Запчастини до них знайти дуже складно. П’ять інших буксирів взагалі розукомплектовані.

Тому розглядаємо варіанти комплексної модернізації. В минулому вже декілька разів намагалися це зробити, домовлялися про співпрацю із західними партнерами, китайцями, але завжди або змінювалося керівництво, або не вистачало грошей, і проєкти відкладали.

Концепція модернізації передбачає, що від старого судна залишиться лише корпус, валолінії, гвинто-рульова група.

Енергетична група буде сучасною і більш потужною. Двигуни відповідатимуть не лише сьогоднішнім екологічним нормам ЄС, але стандартам, які Євросоюз збирається запроваджувати у перспективі.

Минулі проєкти модернізації передбачали встановлення двох нових двигунів замість трьох старих. Ми плануємо встановити три двигуни та зберегти унікальну конструктивну концепцію судна. Погоджусь з екіпажами: три двигуни - це не просто велика потужність, але й тягові можливості, що для такого буксира-штовхача є основною перевагою.

Модернізація торкнеться всіх систем: високий рівень автоматизації дозволить зменшити чисельність екіпажу і, відповідно, збільшити рентабельність роботи судна. Переобладнання побутових приміщень забезпечить комфорт перебування екіпажу.

Основне питання: чи зберігають корпуси суден достатній запас міцності? Адже буксири були побудовані у 1975-1976 роках. Наші експерти зберігають з цього приводу стриманий оптимізм. За попередніми оцінками, корпуси мають перебувати у задовільному стані, адже прісна вода не має руйнівної сили морської води. На Дунаї ще працюють судна, побудовані ще до Другої світової війни. Як правило, вони пройшли вже декілька модернізацій і мають сучасну «начинку». Крім того, буксири цієї серії будувалися особливо міцними: в зимовий період саме вони виконували функції «криголамів», забезпечуючи рух суден. У корпусу «Никифора Шолуденко», за свідченням головного механіка, ще не має жодної латки.

Проте остаточні висновки зможемо зробити після дослідження стану корпусу і визначення його залишкових товщин.

Модернізація тягового флоту - без перебільшення питання подальшої перспективи та виживання УДП. Програма скорочення викидів, яку реалізують країни ЄС, вже в найближчому майбутньому може призвести до запровадження більш жорстких екологічних вимог. Що створює ризик закриття для УДП більшості логістичних напрямків. Отже, у нас немає іншого шляху, ніж терміново оновлювати флот. Є два варіанти – або купівля повністю нових буксирів, або комплексна модернізація суден, що перебувають у відстої. В такому випадку компанія нічого не втрачає, новий флот буде створюватися на базі буксирів, які багато років не працюють та виконують роль постачальника запчастин" - завершив Дмитро Москаленко.

Читайте также