четверг, 19 октября 2023 г.

16 тонн палива зекономив один з буксирів УДП за підсумками рейсу


За перше півріччя УДП витратило на паливо на 1,2 млн євро менше, ніж за друге півріччя 2022 року. За підсумками року економія може становити 2 млн євро.

Хоча показник тонна/кілометр навпаки значно зріс. УДП перевозить більше суттєво меншими витратами.

Нещодавно з рейсу повернувся буксир, який спалив на 16 тонн палива менше, ніж має бути за нормативом.

«Напевно «старым работникам флота» це складно уявити, - підкреслює генеральний директор УДП Дмитро Москаленко. - В старому УДП не було навіть такого поняття як «економія» палива. Нормативи були всім відомі, залишок підганявся під норму - заощаджене паливо зливалося. Керівництво дивилося на все це крізь пальці, бо імовірно мало свій інтерес. Часто екіпажі спалювали значно більше нормативу, завищували витрати палива на десятки тонн, посилалися на складні погодні умови тощо. Перевірити достовірність даних було досить складно. І навіщо це робити, якщо всі мають свій інтерес.

Рік тому ми зруйнували інфраструктуру, яка використовувалася для злиття і вивозу палива. Почали обладнувати судна системами, які вимірюють розхід та в режимі онлайн передають інформацію в диспетчерську.

Технічно це була дуже складна задача – у нас дуже старий флот.

Ба більше, систему неодноразово намагалися вивести з ладу, говорили, що встановлення датчиків негативно впливає на роботу двигунів. Коротше кажучи, доводилося боротись одночасно з людським та технічним фактором.

Наразі майже всі наші судна працюють з датчиками та системою передачі даних. При виході в рейс служба бункерування інструментально замірює залишок палива, аналогічна процедура при прибутті з рейсу. Під час рейсу моніторимо витрати в режимі онлайн.

Інвестиції у створення системи моніторингу вже окупились. І не один рах.

Тепер навіть якщо судно витратило менше нормативу, ніхто не намагається злити паливо. Бо датчики покажуть реальні витрати. Економія 8-10 тонн стала звичайним явищем. Є і ситуації, коли судно об’єктивно спалило більше – але служба моніторингу розуміє, як і чому це відбулося. І команді не треба виправдовуватись. Тобто захищене і підприємство, і екіпажі.

Єдиний випадок в цьому році, коли у нас виникла нестача кількох тонн палива, був пов’язаний з пошкодженням трубопроводу на судні. Провели службове розслідування, все підтвердилось.

Я дуже радий, що за рік ми не просто досягли значної економії на паливі. Ми повністю змінили корпоративну культуру. Змінили систему координат в головах людей!

Коли кажуть, що корупцію в Україні не можна подолати, знайте, що це брехня. Треба створювати умови, в яких корупція неможлива, і люди звикнуть жити по-іншому, зміниться мораль. Принаймні нам в УДП це вдається».

Читайте также