Для Українського Дунайського пароплавства 2018 рік видався нелегким, однак практично повна відсутність зернових вантажів у першому півріччі та мілководдя у другому не завадили колективу підприємства перевиконати річний план за обсягом перевезень.
Голова Правління ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» Дмитро Чалий підбив підсумки року, що минає, і розповів про перспективи на 2019 рік:
– До кінця 2018 року залишилося кілька днів, і невдовзі підіб'ємо підсумки року з обсягу вантажоперевезень і фінансові результати діяльності пароплавства, а поки що триває напружена робота.
2018 рік був різноплановим стосовно навігаційних умов і номенклатури вантажів. Перше півріччя можна охарактеризувати сприятливою гідрологічною обстановкою, значним зростанням експорту за рахунок збільшення обсягів виробництва на металургійному комбінаті в Смедерево (Сербія), водночас критичним зниженням обсягів перевезень між іноземними портами через обвал зернового ринку в Європі. У другому півріччі ситуація з перевезеннями між іноземними портами нормалізувалася, зерновий ринок пожвавився, проте з серпня спочатку на Верхньому Дунаї, потім по всій довжині ріки встановилося мілководдя. На деяких ділянках рівень досяг історичного мінімуму. Однак завдяки злагодженій роботі служби експлуатації флоту і екіпажів суден, усі каравани були виведені із зони ризику і продовжили роботу на інших ділянках. На болгарсько-румунській ділянці Дунаю здійснювалися вимушені проведення, що позначилося на збільшенні рейсообороту та, як наслідок, фінансовому результаті вантажоперевезень. Зараз навігаційна ситуація на Дунаї покращилася, 21 грудня перші каравани у складі теплоходів «Никифор Шолуденко» і «Нина Соснина» пройшли основним фарватером без проведення на осадку 2,5 м. Раніше ми вантажили на 2,3 м. Незважаючи на мілководдя, пароплавство виконало взяті на себе зобов'язання з перевезення та доставки вантажів в усі пункти призначень.
Що стосується перспектив на наступний рік – безумовно ми збираємося не лише досягти запланованих показників з обсягів вантажоперевезень, доходів, собівартості, прибутковості, але і перевищити їх, в основному за рахунок підвищення ефективності управління підприємством. Ми продовжимо співпрацю з усіма нашими партнерами, в тому числі й з новими партнерами з перевезення залізорудної сировини з Констанци на Лінц. У наступному році на Дніпрі та в Чорному морі передбачена інтенсивна робота використовуваних для перевезень негабаритних вантажів понтонів типу ПДМ-10 і ТМІ-4, робота яких була відновлена у 2018 році.
Цьогоріч ми вивели на лінії чотири пасажирських теплоходи – «Україна», «Молдавія», «Дніпро» та «Волга». На жаль, у зв'язку з критичним обмілінням Дунаю на австрійській, словацькій та угорській ділянках ріки, пасажирський флот був переведений на роботу за зміненою схемою – теплоходи здійснювали рейси Пассау-Відень-Пассау, без заходження в Будапешт. В угорську столицю і Братиславу туристів доставляли автобусами, де для них була передбачена екскурсійна програма в повному обсязі. Через форс-мажорні обставини на теплоходах «Молдавія», «Україна» та «Дніпро» по два рейси були анульовані. Проте, за період навігації «Молдавія», «Україна», «Дніпро» і «Волга» перевезли понад 14,6 тисяч пасажирів. Прогулянковий теплохід «Евгений Косяков» здійснив 35 суднозаходів в українську дельту Дунаю, під час яких екскурсійне обслуговування отримали 4,5 тисячі іноземних туристів. З упевненістю можна сказати, що наші пасажирські теплоходи користуються попитом на Дунаї.
Наявність максимальної вантажної бази, а також робота флоту в умовах мілководдя зумовили збільшення обсягів ремонту торговельного флоту.
У поточному році на ремонт, техобслуговування і модернізацію флоту фактично витрачено понад 77 млн. грн. і 270 тисяч євро. Зростання витрат було обумовлено введенням в експлуатацію пасажирського теплохода «Волга» і модернізацією очисних пристроїв на теплоходах «Молдавія» та «Україна».
Ремонт флоту УДП здійснювався як на ПрАТ «Дунайсудноремонт», ТОВ СП «Дунайсудносервіс», так і на Кілійському суднобудівно-судноремонтному заводі, ГВСП «БТОФ» та інших.
На даний час до навігації 2019 року готуються пасажирські теплоходи. На заводі «Дунайсудноремонт» вже проведено докування теплохода «Молдавія», незабаром доковий ремонт пройдуть ще три «пасажири». Заплановано ремонт фекальних танків на теплоходах «Волга» і «Дніпро» та підготовка до встановлення очисних споруд. Також на цих суднах заплановано встановлення самозакривних дверей, як це було зроблено раніше на теплоходах «Молдавія» та «Україна».
Враховуючи пропозиції з вантажної бази, які постійно збільшуються, та нестачу самохідного і несамохідного флоту, згідно з розробленим в цьому році Стратегічним планом розвитку Українського Дунайського пароплавства до 2023 року планується провести заміну дизель-генераторів на річкових буксирах типу «Рига-Иваново», «Запорожье», «Сергей Авдеенко». На наступному етапі – провести модернізацію річкових буксирів шляхом заміни суднової енергетичної установки. Також відповідно до Стратегічного плану заплановано будівництво від однієї до трьох барж типу SLG на рік на Кілійському суднобудівно-судноремонтному заводі.
У 2018 році ми досягли певних успіхів у соціальній політиці пароплавства – двічі підвищували оклади працівникам підприємства, до Дня працівників морського і річкового флоту та 74-річчя Українського Дунайського пароплавства виплачувалися премії. Внесено зміни до колективного договору, що поліпшують умови праці, наприклад, підвищено розмір матеріальної допомоги на оздоровлення з 50% посадового окладу до 100% тощо.
Українське Дунайське пароплавство залишається одним з основних бюджетоутворюючих підприємств Ізмаїла. За січень-листопад фонд оплати праці підприємства склав 130,6 млн. грн. За оперативними даними за результатами 11 місяців до бюджетів усіх рівнів перераховано 79 млн. грн., що на 12% більше, ніж за аналогічний період минулого року. До місцевих бюджетів перераховано 38,4 млн. грн., що на 72% більше, ніж у 2017 році, з них податок на доходи фізичних осіб – 17,8 млн. грн., що становить 125% відносно попереднього періоду.
Сьогодні в УДП працює прекрасний колектив професіоналів, відданих своїй справі, є достатня вантажна база і розуміння як розвиватися далі, а підсумки року, що минає, додають впевненості у тому, що 2019 рік буде благополучним.
Хочу висловити подяку колективу Українського Дунайського пароплавства за сумлінну та плідну працю, морякам-дунайцям за відмінну роботу в складних навігаційних умовах мілководдя і побажати, щоб наступний рік був для нас ще краще, ніж 2018-й!