![]() |
Завантаження зерна |
Ще кілька років тому судно в розпорядженні агрокомпанії було винятком. Сьогодні для деяких — це вже частина логістичної стратегії.
Повномасштабна війна перевернула логістику з ніг на голову й змусила агрохолдинги шукати самостійні рішення — зокрема у морських перевезеннях. Тому останніми роками компанії почали купувати власні судна і формувати незалежну морську логістику.
Чому агрокомпанії почали формувати або збільшувати власний флот?
Однією з головних причин купівлі суден стала необхідність контролювати доставку агропродукції від поля до іноземного споживача. Власні балкери і хендісайзи дозволяють уникати дорогого фрахту, особливо в умовах нестабільного ринку, підвищених страхових ставок та ризику простоїв. Компанії з флотом мають більше гнучкості: вони самостійно планують графіки відправлень і не залежать від сторонніх перевізників.
Такий підхід підвищує маржинальність та конкурентоспроможність на світових ринках. Крім того, власним флотом можна заходити в міжнародні порти без посередників. Це зменшує втрати на перевалках, дозволяє торгувати за моделлю CIF або Delivered і відкривати нові ринки збуту.