Сторінки

вторник, 15 февраля 2022 г.

Створено Державний фонд внутрішніх водних шляхів


Верховна Рада України прийняла Законопроєкт №5090, згідно з яким у складі спеціального фонду Державного бюджету України створюється Державний фонд внутрішніх водних шляхів, повідомляє міністерство інфраструктури України.

«Ми вже побачили ефективність спеціальних фондів для підтримки інфраструктури на прикладі роботи з Дорожнім фондом. Окремий Державний фонд внутрішніх водних шляхів — це інструмент для забезпечення стабільного та гарантованого розвитку річкової інфраструктури.

Цього року стартувало «Велике будівництво» для річки. Наразі вже розпочалися капітальні роботи на судноплавних шлюзах Дніпра. На завершальній стадії роботи з модернізації пункту управління Київського шлюзу. Надалі ми плануємо провести капітальний ремонт на решті 5 дніпровських шлюзів.

Також на стадії попереднього техніко-економічного обґрунтування проєкти з побудови другої гілки Каховського та реконструкції трикамерної гілки Запорізького судноплавних шлюзів.

На часі також і адміністративні зміни — на базі ДП «Укрводшлях» буде створено єдине підприємство для обслуговування та розвитку річкової інфраструктури, яке здійснюватиме зокрема й лоцманське проведення та навігаційне забезпечення», — розповів Олександр Кубраков, Міністр інфраструктури України.

Для чого потрібен фонд внутрішніх шляхів?

Створення Державного фонду внутрішніх водних шляхів передбачено статтею 12 Закону України «Про внутрішній водний транспорт».

Кошти фонду будуть спрямовуватись на фінансове забезпечення:

  • обслуговування внутрішніх водних шляхів для утримання їх у судноплавному стані;
  • будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання стратегічних об’єктів інфраструктури внутрішнього водного транспорту;
  • здійснення заходів із забезпечення безпеки судноплавства на внутрішніх водних шляхах;
  • навігаційно-гідрографічне забезпечення судноплавства на внутрішніх водних шляхах;
  • функціонування, реконструкцію, ремонт та розвиток річкової інформаційної служби.

Серед джерел, що формуватимуть Державний фонд внутрішніх водних шляхів — кошти державного дорожнього фонду, державні запозичення, кошти від реалізації ґрунту, що вилучається в результаті проведення шляхових робіт та інші надходження.

Нагадаємо, що З 1 січня 2022 року набрав чинності Закон України «Про внутрішній водний транспорт». Серед головних нововведень Закону є встановлення єдиної термінологічної бази в галузі, встановлення необхідності прийняття Стратегії розвитку внутрішнього водного транспорту України та створення умов для залучення приватних інвестицій.