Це підтверджують дані компанії IEC Telecom, що спеціалізується на супутниковому зв'язку: в минулому році попит на цифрові технології в судноплавному секторі виріс в 10 разів. Пояснення криється в тому, що в період пандемії морської бізнес опанував нові способи і методи роботи.
Дистанційна робота - норма
Як відомо, в 2020 році локдауни та обмеження на поїздки змусили багатьох закрити офіси та перевести співробітників на дистанційний режим. Судноплавні компанії не виняток. Тоді на перший план вийшли серйозні вади технологічного характеру. Компанії, у яких в розпорядженні були необхідні онлайн-інструменти й доступ до “хмарного сховища”, отримали доступ до даних та інформації та спокійно продовжили працювати. Однак інші, досі покладаються на паперові системи і застарілі технології, усвідомили, що не в змозі ефективно виконувати свої обов'язки в новому форматі. Це стимулювало інвестиції в хмарні технології.
У доповіді Digitalisation Uncovered, підготовленому Lloyd's List та Inmarsat, з'ясувалося, що основними рушійними силами переходу бізнесу в цифровий формат стали зниження витрат і підвищення продуктивності, а також дотримання нормативних вимог. Результати вказують і на зростаючу потребу в отриманні даних з суден в режимі реального часу. Інше опитування, проведене компанією Telstra серед 120 керівників компаній на чотирьох континентах, показав, що дві третини респондентів впевнені: Covid-19 назавжди змінив роботу організацій.
Дослідження говорить, що технології стануть основою рушійною силою розвитку бізнесу в майбутньому. Так, 93% опитаних заявили, що прискорять впровадження хмарних сервісів, а 97% респондентів з Європи та Північної Азії вважають хмарні технології «єдиним варіантом» для виживання бізнесу.
Заборони приведуть до цифровізації
Є й інша сторона впливу пандемії, яка сприяє прискоренню впровадження цифрових технологій. Так, психічне здоров'я виявилося в центрі уваги на тлі епідемії, що охопила світ: ізоляція та запроваджені обмеження негативно позначилися на здоров'ї людей. Моряки також в повній мірі відчули на собі негативні наслідки заборон. Компанії не могли організувати зміну екіпажів, тому працівники вимушено продовжували контракти і залишалися на борту на кілька місяців довше, ніж передбачалося. Крім того, вихід на берег в порту виявився неможливий через повсюдний карантин.
Не дивно, що в липні минулого року «Індекс щастя моряків» (SHI), який публікує благодійна організація Mission to Seafarers, показав, що психічний стан трудівників флоту - «на межі зриву». Оскільки поки ніхто не дає точних прогнозів щодо того, коли все це закінчиться, негативні наслідки пандемії для психіки - проблема, яку судноплавні компанії і суспільство продовжать вирішувати в 2021 році. І на допомогу знову можуть прийти цифрові технології. Так, доступ в інтернет в особистих цілях може стати рятувальним кругом для моряків. Забезпечити можливість відправляти електронні листи або здійснювати відеодзвінки - те, що більшість судноплавних компаній визнають як спосіб вирішення проблеми психологічного клімату в рейсі.
За допомогою інтернету члени екіпажів можуть не тільки залишатися на зв'язку із зовнішнім світом, а й отримати доступ до послуг центрів підтримки або за допомогою різних додатків до рекомендацій психологів. Дійсно, в доповіді Lloyd's List і Inmarsat йдеться, що за період пандемії значно зросла кількість відеодзвінків, які моряки робили в особистих цілях. Це дозволяє припустити, що турбота про добробут екіпажів стане одним з основних чинників, які простимулюють поширення цифрових технологій в судноплавній галузі.
Тут і зараз
Нарешті, цифровізація допомогла вирішити поточну проблему отримання даних з суден в режимі реального часу. Технології спрощують обмін інформацією, оскільки всі дані (нормативні документи та інструкції, графіки зміни екіпажів, відомості про заробітну плату) можуть зберігатися в одному місці, а користувачі - екіпажі суден і співробітники компаній - перебувати де завгодно. Це гарантує оперативність і динамічність роботи компанії, підвищує її здатність ефективно реагувати на будь-яку непередбачену ситуацію.
Джерело: Hellenicshippignews.com
http://sur.ru