Майстер ділянки енергозабезпечення Сергій Настенко |
Підготовка до осінньо-зимового сезону в Україні вийшла на фінішну пряму.
Як просувається підготовка до зими на об'єктах УДП «Дунайцу» розповіли в службі адміністративно-господарського обслуговування. В її управлінні перебувають три котельні: газова котельня адмінбудівлі № 1, а також котельні на твердому паливі станції суднових рятувальних засобів і ГВСП «Учбовий центр». Ділянкою енергозабезпечення, яка безпосередньо займається обслуговуванням комунікацій об'єктів, командує майстер Сергій Настенко.
Він зазначив, що головний адмінбудинок пароплавства знаходиться під постійним контролем. В обов'язковому порядку при підготовці до майбутньої зими, що починається відразу після завершення кожного опалювального сезону, виконується техобслуговування теплових вузлів, системи тепло- і водопостачання (трубопроводи, система пожежного водогасіння тощо), прилади обліку.
- Можна сказати, що газова котельня адмінбудівлі готова до опалювального сезону на 90% - про її повну готовності можна говорити лише після пробних запусків системи, - каже Сергій Валентинович. - До пуску котельної мають бути ще виконати деякі роботи з автоматики, а також електротехнічні роботи. Окрім подачі тепла по трубах, в будівлі є система тепловентиляційних камер, які обігрівають приміщення. Шість з семи готові до роботи, ще одна готується до відновлення. На жаль, вся система комунікацій перевищує 25-річний термін служби, тому й частіше виникають непередбачені ситуації. Протягом року виявляються всі «вузькі» місця, на які потрібно звертати увагу, та усуваються в міру закупівлі запчастин відділом постачання.
Котельня станції суднових рятувальних засобів знаходиться в хорошому експлуатаційному стані та готова до початку роботи. Перед пуском тут також буде виконано налагодження системи енергозабезпечення.
Найбільш проблемний об'єкт - котельня Навчального центру, обладнаного старими котлами, причому ККД основного впав до 60%, чого явно недостатньо для повноцінного обігріву будівлі. Виходом із ситуації стане прокладка лінії підключення до теплотрасі «Ізмаїлтеплокомуненерго». На сьогоднішній день розпочато підготовчі роботи: розчищені лотки для труб, вилучено близько 60 метрів зношених труб, які після аварії в минулому опалювальному сезоні будуть замінені на нові. Однак майбутній великий фронт робіт буде розгорнуто тільки при наявності проектно-кошторисної документації та комплектуючих матеріалів.
Більш докладно щодо підключення Учбового центру до міської системи опалення розповів начальник САГО Павло Іванович Постарніченко:
- На даний час до врізки в систему міської теплотраси ще не приступали. Процес підготовки тривалий: готується проектна документація, проводиться її експертиза та вже після цього можна приступати до стартових робіт. Це розтин траншеї від точки врізки до введення траси в котельню, прокладка залізобетонних лотків по піщано-щебеневій основі, укладання труб (подачі й обратки), опресовування їх зварних стиків, обробка антикорозійним грунтом, їх консервація утеплювачем з метою уникнути втрат температури теплоносія, укладка кришок зверху залізобетонних лотків і засипання грунтом траншеї, що і стане завершенням робіт загальнобудівельного характеру для введення в експлуатацію теплотраси, що з'єднає Навчальний центр як споживача з системою опалення «Ізмаїлтеплокомуненерго».
Фахівці САГО розрахували, що завдяки прийнятому керівництвом УДП розумному рішенню про відхід від використання енергетичного вугілля та перехід на отримання послуг від «Ізмаїлтеплокомуненерго», витрати на будівництво теплотраси, ремонт та її ревізію в існуючій частині окупляться за півтора опалювальні сезони - нинішнього і наступного року. Опалення Учбового центру обходилося пароплавству в 2 млн. грн. з урахуванням вартості вугілля, зарплати обслуговуючого персоналу, сплати податків, витрат на вивіз шлаків. При підключенні до міської теплотраси оплата за гарячу воду (тобто теплоносій) в опалювальний сезон обійдеться близько 1 млн. грн. На цьому тижні в Учбовий центр поставлені труби, якими ми завершимо ліквідацію аварії, що сталася в березні цього року. Говорити про ймовірні терміни введення в експлуатацію нової теплотраси поки не можна. Багато що залежить від роботи служби-матеріально-технічного постачання.
Комунікації в адмінбудівлі № 1 |
Комунікації в адмінбудівлі № 1 |