Кілійський суднобудівно-судноремонтний завод - основна база ремонту флоту УДП, і як основний замовник, пароплавство зараз забезпечує значну частину завантаження заводу.
В даний час плановий ремонт на потужностях заводу проходять штовхачі «Златоуст», «Иваново», «Астрахань», «Рыбинск», а також три баржі-секції - S-434, S-457 і UDP-1910.
Минулого тижня з ремонту вийшов теплохід «Прага». Як розповів механік Олександр Федоров, після постановки в док на судні виконали ремонт підводної частини корпусу судна та ремонт вінторулевого комплексу. Крім того, відремонтовано насоси, дизель-генератори, здійснено виготовлення та заміна фекальних цистерн, зачистка й фарбування корпусу судна. Багато що, зазначив Олександр Олександрович, в ремонті впиралося в зварювальні роботи, оскільки завод зараз завантажений і послуги зварників потрібні на всіх ділянках. Але в цілому роботою заводських спеціалістів на судні задоволені, ремонт виконаний якісно й сумлінно.
Після завершення робіт теплохід був пред'явлений Регістру судноплавства України на отримання класифікаційного свідоцтва, проведені ходові випробування.
Минулого четверга «Прага» пішла в базовий порт, де на БТОФ будуть виконані завершальні штрихи ремонту: зачистка й фарбування питних цистерн, виконання приписів відділу пожежної безпеки. Попутно «Прага» доставила в Ізмаїл дві баржі SLG, відремонтовані заводом раніше.
На 80% здійснені заводські роботи на теплоході «Златоуст». Останні півроку судно працювало без простоїв, інтенсивно експлуатувалося, тому доковий ремонт був необхідний для приведення судна в експлуатаційну готовність.
- На КССРЗ теплохід прибув 13 березня, доставивши на завод три баржі SLG, - каже штатний механік Андрій Богомолов. - До того часу в очікуванні дока перебували на БТОФ, де також була виконана частина ремонтних робіт. На Кілійському заводі було заплановано багато робіт різного характеру. Треба було усувати просідання валів вінторульового комплексу, гребні гвинти отримали пошкодження від зіткнення з «топляками» під час роботи в умовах повені. У списку робіт були також зачистка корпусу й надбудови, їх грунтовка та фарбування. Ремонт заводчани виконують якісно, на гідному рівні.
Частина робіт виконується й силами ремонтного екіпажу: механіком Андрієм Богомоловим, першим помічником механіка Олександром Смокіним, боцманом Владиславом Тарасовим, мотористами-матросами Кирилом Бондаренко та Артемом Чумаком. Технічні фахівці на судні старанні, працьовиті, щиро вболівають за судно. Сам механік трудиться «Златоусті» не один рік, починав на судні з посади першого помічника механіка.
На теплоході «Астрахань» ремонтні роботи також просуваються за планом. Тут необхідні капітальний ремонт одного з двигунів і планова моточистка другого силами заводської бригади. Найбільш об'ємна робота - шліфування в ремонтний розмір колінчастого валу головного двигуна.
- Проводиться також замивання картера двигуна, палубні роботи: оббивається старий шар фарби, виконується грунтовка й фарбування настилу, - розповідає перший помічник механіка Сергій Караданілов. - Розглядається також питання фінансування заміни дверей, стільниць камбуза, лінолеуму.
Бригада заводу дуже кваліфікована, фахівці свою справу знають і працюють на совість. До суднових робіт залучаються практиканти Кілійського транспортного коледжу, які отримують тут хороший практичний досвід. Разом з заводчанами в ремонті суднових механізмів і палубних роботах беруть участь члени екіпажу.
Треба сказати, Сергій Караданілов на «Астрахані» старожил, працює тут уже десять років, нещодавно отримав диплом старшого механіка. На його думку, ремонтний екіпаж на теплоході повинен бути з фахівців, які згодом підуть на ньому в рейс. Вони зацікавлені в якнайшвидшому завершенні ремонту та його якості, підготовці свого судна до роботи.
Теплохід «Рыбинск» активно працював останні чотири з половиною роки, тому вимагає відновлення доброго технічного стану на майбутній експлуатаційний період. Силами фахівців Кілійського заводу на судні будуть виконані повна моточистка головних і допоміжних двигунів, роботи з електрочастини, замивання танків. Крім того, після підйому в док буде проведений огляд корпусу судна з метою визначення його технічного стану, встановлений обсяг і характер корпусних робіт та забезпечено їх виконання.
Теплохід «Иваново» був піднятий на сліп в кінці квітня, відразу після повернення з рейсу. Тут йде відновлення вінторулевого комплексу, який вийшов з ладу під час рейсу. На КССРЗ судно привели за допомогою іншого буксира-штовхача, на місці підняли в док, провели обстеження конструкцій та визначили обсяг робіт. За час ремонту були наплавлені гребні вали, зараз фахівці заводу продовжують усувати пошкодження.
Оскільки в наступному році на теплоході «Иваново» планувався черговий ремонт на продовження класу Регістру, було прийнято рішення скористатися тим, що судно знаходиться на сліпі, та провести необхідний ремонт суднових конструкцій і технічних засобів з подальшим пред'явленням судна Регістру судноплавства України на клас.
Підтримка справного технічного стану транспортного флоту пароплавства, збереження його працездатності та забезпечення безпеки мореплавання залишається одним із пріоритетних завдань керівництва УДП.